Wil je dat klanten op zoek gaan naar jou? Wil je dat je prospect binnen 15 seconden een voorkeur heeft voor jouw dienst of product? Wanneer je opvalt tussen je concurrenten is de kans groter dat zij jouw dienst zoeken. Zo kun je meer verkopen en meer awareness creëren. 

Stel je bent in de supermarkt en je hebt bijna al je boodschappen al gedaan.  Je bent bijna klaar.. ga je nog  langs de schappen voor een reep chocolade? Op weg naar de kassa neem je de juiste afslag en zie je in de verte al hoe de kartonnen en glimmende verpakkingen je tegemoet lachen. Ah, daar zie je net hoe een  knaloranje verpakking eruit springt. De overige chocoladerepen in het bruin, en in gedempte kleuren, zie je als een donkere waas in de rest van je  zicht. 

Zo simpel is het dus. 

Je selecteert meteen een favoriet in je gezichtsveld.

Een product of dienst moet zich onderscheiden, zodat het opvalt. Je creëert  dus een ‘anders dan anderen’ effect. 

Zit je in een overvolle markt? Het is dan noodzakelijk om aandacht te trekken. Ben jij onderscheidend genoeg?

Tot de volgende keer.

Sabine